AngelicXine 梅嫚苡
我正在想,是否应该接受现实,接受自己可能拥有的能力去完成别人认为我可以成功的事情?

也不清楚从什么时候开始被认为很适合做研究。这是一件好事还是一件坏事?因为普遍我认为适合做研究的人是蛮孤僻,独断独行和不善于交际的。所以当别人说我很适合做研究,我就联想到了这些缺点。

之前教授要我留下来帮他,我没有留,因为我不相信自己适合。后来做工时,他们帮我做了性格评估,安排了我来这里做研究员。我向上头表示不满,因为我面试时就已经告诉他们我不想参与这一行,结果他们告诉我一大堆理由,性格评估显示我偏向这一行,让我继续在这里工作。

昨晚我的伴侣给我做性格测试。因为他的教授要他完成这项测试来明白他是否适合研究业,所以就拿到了这项测试。

我完成后,也显示了自己的性格是非常适合做研究的,因为我是一位很仔细完成任务的人。我的伴侣说,如果当时他的答案像我的那样,他肯定已经被拉去参与他教授的研究了。

我再次怀疑自己,是否应该开始接受我这些性格,不再反抗,继续在这行业里发展?原本还不停地向上头表示不满的我,开始怀疑他们确实很厉害选人。

看见我其他同伴被他们派去各自的领域,将潜能发挥得淋漓尽致,我开始质疑自己,如果我被派去他们的部门,我是否能够胜任?到底是时势造英雄,还是英雄造时势?

其实我期待可以被派去我不擅长的领域,好让自己有机会尝试不一样的事情,开拓不一样的机会。

还是我应该放下冒险的精神,在这个熟悉的领域,相信他人的眼光,任人摆布?

2 Responses
  1. thanks stareternity. Yes I believe I should do what I enjoy. Coz sometimes when i do what i like, even I'm not good in it, I enjoy the hardwork I put into in, the learning process. But now, I feel that I'm not putting my best. Ppl said I'm doing good, in fact I show that i'm better than many here, but I know myself... that I nv try hard to work on it actually. I slack a bit and let it be, at times. I feel like I'm wasting my time here as I'm not working hard for it, I'm just slacking. Although I did complete every task they gave earlier than expected, I didn't learn more than I should. I feel like I'm just completing task instead of giving the best to learn.


  2. yalo.. trying to adapt la...that's why i didn't work too hard to change my field now. If I really wanna change, I can ask for it de. Probably i will continue in this field for awhile to earn some experience, b4 I move forward.


Post a Comment

nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...